Reklama w Kinie
kina w Polsce
miast w kraju
sal kinowych
sal dream
Rodzaje kampanii on screen:
Kampania regularna – emisja spotu przed wszystkimi filmami, które są emitowane w kinach w trakcie kampanii Klienta.
Kampania pakietowa – emisja spotu przed wybranych pakietem filmów. Najczęściej wykorzystywane to:
pakiet filmów familijnych
pakiet filmów kobiecych
pakiet filmów męskich
Follow the movie – emisja spotu reklamowego przy jednym, wybranym tytule filmowym.
Follow the trailer – emisja spotu reklamowego przy zwiastunie wybranego filmu.
Rodzaje kampanii off screen (formaty reklamowe):
Z badań widzów, które przeprowadzaliśmy we współpracy z Publicis Media wynika, że widzowie wskazują działania off screen, jako te, które zauważają a przede wszystkim deklarują, że kontakt z nimi ma wpływ na rozważenie zakupu reklamowanego produktu.
Emisja spotu na plazmach – emisja spotu Klienta na ekranach znajdujących się nad kasami oraz barami – 88% widzów deklaruje, że zauważa tę formę a 25%, że kontakt z reklamą może wpłynąć na rozważenie zakupu promowanego produktu.
Digital Poster – ekspozycja plakatu elektronicznego w holu kina.
Sampling – przekazywanie widzom ulotek bądź produktów Klienta (sampling może być realizowany przez obsługę kina bądź dedykowane hostessy). 58% badanych widzów deklaruje, że zauważa tę formę reklamy, a 51%, że otrzymanie sampla może mieć wpływ na zakup otrzymanego produktu.
Digital Signage – umieszczenie materiałów Klienta na wielkoformatowych ekranach w holach kin.
Naklejki na lustrach w toaletach
Naklejki na podłodze w holu kina
Stoisko promocyjne – wydzielona strefa Klienta w holu kina.
Branding sali kinowej – umieszczenia materiałów Klienta w sali kinowej. W ramach takiej współpracy Klient otrzymuje możliwość brandingu tylnej ściany w sali, oklejenia drzwi wejściowych, branding ściany przy wejściu do sali, branding zagłówków, ekspozycja roll-up’u.
Słowniczek:
CPC – cost per contact – koszt dotarcia do jednego widza.
Paczka DCP (Digital Cinema Package) – zbiór plików zawierających obraz oraz dźwięk niezbędny do emisji spotu w kinach.
Kinotydzień – kampanie reklamowe w kinie rozpoczynają się w piątki, a kończą w czwartki (wynika to z tego, że w piątki są w kinach premiery filmów).
Estymowana widownia – prognozowana liczba widzów w trakcie kampanii.
Post buy – raport realizacji widowni, który Klient otrzymuje po zakończeniu kampanii.
Reklama on screen – kampania reklamowa obejmująca emisję spotu na dużym ekranie w sali kinowej.
Reklama off screen – wszystkie działania reklamowe na terenie kina, wyłączając emisję spotu na sali kinowej.